Ønsker I som skole at styrke både elevers og læreres kreativitet og nysgerrighed – og samtidig sikre, at det, eleverne lærer, opleves som virkelighedsnært og meningsfuldt?
Med innovationsdidaktikken kan I opnå netop dette. Gennem forskellige oplæg og praktiske workshops lærer skolens personale at udvikle og gennemføre innovationsdidaktiske forløb, der engagerer eleverne og bringer flere fagområder i spil. Hele teamet kan samarbejde om disse forløb, hvilket skaber et stærkere og mere helhedsorienteret undervisningsforløb, og samtidigt styrker det teamets samarbejde.
Når undervisningen skal planlægges innovationsdidaktisk forudsætter det brugbare metoder og genkendelig klasserumsledelse.
Med innovationsdidaktikken vil man opleve, at der er plads til alle børn, der ligeværdigt bidrager og deltager i undervisningen på hver sin unikke måde. Det er en af de helt store styrker ved innovationsdidaktik.
Innovationsdidaktikken er en oplagt didaktisk metode for større organisatoriske forandringer med en helskoletilgang til bæredygtighed, hvor eleverne vil udvikle handlekompetence, kreativitet og håb for fremtiden.
Jeg faciliterer workshops og sparringsforløb, der styrker personalets kompetencer og understøtter skolens organisatoriske udvikling. Eksempler på, hvad et forløb kan indeholde:
Lad os sammen skabe en skole, hvor læring både inspirerer og giver mening.