Projektbaseret læring

Projektbaseret læring – en vej til bedre inklusion, fordybelse og sammenhæng


Projektbaseret læring skaber fordybelse, stærkere sammenhæng og øget elevmedbestemmelse i undervisningen, hvilket gør skoledagen mere motiverende og meningsfuld.


Projektbaseret læring  kan understøtte inklusion ved at give alle elever ligeværdige deltagelsesmuligheder gennem fællesskabende og praksisnære læringsformer.


For at lykkes med projektbaseret læring kræves tydelig klasserumsledelse og strukturerede metoder, der sikrer, at eleverne oplever mestring. Undervisningen bringer skolen ud i virkeligheden og virkeligheden ind i skolen ved bl.a. at inddrage autentiske samarbejdspartnere. Eleverne udvikler handlekompetence og oplever, at deres læring har reel betydning og kan gøre en forskel.

Hvordan kan jeg hjælpe jer?


Med erfaring som lærer, konsulent og leder har jeg dyb indsigt i projektbaseret læring og de organisatoriske rammer, der skal til for at sikre en vellykket implementering. Jeg tilbyder målrettet støtte til udvikling af konkrete undervisningsforløb og strategiske tiltag, der skaber en solid platform for projektbaseret læring.

Et skræddersyet forløb kan inkludere:


  • Oplæg om projektbaseret læring og de bagvedliggende teorier
  • Pilotafprøvning af undervisningsforløb
  • Kompetenceudvikling af personale og ledelse
  • Ledelsessparring
  • Evalueringsworkshops
  • Sparring om organisatoriske forandringer
  • Styrkelse af teamsamarbejdet
  • Uddannelse af mødefacilitatorer
  • Kompetenceudvikling af vejledere


Lad os sammen skabe en stærk projektbaseret kultur, hvor eleverne lærer gennem virkelighedsnære, engagerende og inkluderende undervisningsforløb.

Case

Skolen forfra

Skolen på Grundtvigsvej

unsplash